حکم (بازی پاسور)

حکم نام بازی پاسور با ورق های بازی (52 عددی) متکی بر شانس و مهارت است.

محبوب ترین گونه این بازی نوع چهار نفره آن هست. اما گونه های دو نفره ، سه نفره ، پنج نفره و شش نفره آن هم بازی میشود. در گونه چهار نفری حکم بازیکنان دو به دو یار یکدیگرند و دیگر گونه ها (بجز شش نفره) هر کس علیه بقیه بازی میکند.

اساس برد و باخت در هر (دور از بازی) بر برنده شدن در (هفت بازی) یا (هفت دست بازی) استوار است و اساس برنده شدن در هر دست بازی کسب هفت امتیاز است. که به هر کدام از این امتیازها هم (دست) میگویند و برنده شدن هر امتیاز را اصلاحا (دست گرفتن) مینامند. پس مثلا ممکن هست در بازی پنجم از هفت بازی گروه بازنده شش دست گرفته باشد و گروه برنده هم که هفت دست گرفته باشد. در گونه چهار نفره امتیازها برای تیم لحاظ میشود و برای فرد محسوب نمیشود.

محتویات بازی حکم

محتویات حکم (بازی پاسور)

  1. ارزش مجرد ورقها در حکم

    ترتیب ورق های هر خال بر اساس ارزیابی درجه نظامی، یعنی از کم به زیاد بدین ترتیب میباشد: 2 (کم درجه ترین خال) ، 3 ، 4 ، 5 ، 6 ، 7 ، 8 ، 9 ، 10 ، سرباز ، بی بی ، شاه ، تک ( آس ، ایس یا اصطلاح انگلیسی Ace). به طور پیش فرض خال به یکدیگر برتری و قدرتی ندارند. ام پس از تعیین شدن خال حکم توسط حاکم بازی، برتری و غالبیت از سوی تمامی خال های حکم بر تمامی مجموع 39 خال دیگر برقرار میشود. ضعیف ترین ورق این 13 خال حکم گفته شده برتر و پرقدرت تر از ورق با نمره 2 است که از مجموع 3 ورق تک (آس) خالی های دیگر هم برتر و قویتر شناخته و در نظر گرفته میشود. خال حکم در ابتدای هر دور از بازی توسط فردی که مقام حاکم آن دور نشسته است، تعیین میشود. نحوه ی حاکم شدن در پایین توضیح داده خواهد شد.
    حکم 4 نفره

  2. حکم دو به دو (چهار نفره)

    به خاطر محبوبیت بیشتر حکم چهارنفره قوانین بازی بر اساس آن شرح داده میشود و سپس در مورد انواع دیگر بازی حکم تفاوت ها را برایتان قید میکنیم.
    صورت نشستن و تعیین حاکم برای بار نخست
    افراد مثل یک مربع منشینند. اگر قبلا یارکشی انجم شده باشد افراد باید به گونه ای بشینند که یار هر کس مقابل خودش قرار بگیرد. سپس یکی از چهار نفر  ورق ها را پس از قاطی کردن یک یک از رو به صورت پادساعتگرد به افراد تحویل میدهد. (یعنی آشکارا بر زمین میگذارد تا همگان ببینند) و همیشه خودش اخرین نفری هست که ورق را دریافت میکند. نخستین کسی که آس دریافت میکند (یا اصلاحا نخستین کسی که آس بیاورد یا به او آس بیفتد) حاکم میشود. اگر یارکشی قبلا انجام شده باشد ورق ها جمع اوری میشود و پس از برخوردن یا قاطی شدن تقسیم ورق ها برای بازی اصلی آغاز میشود (اصلاحا دست داده میشود). اگر یارکشی انجام نشده باشد دادن ورق ها به صورت تک تک بر همان مدل قبلی به افراد ادامه میابد تا شخص دیگری آس دریافت کند. این شخص یار حاکم خواهد بود. پس از اینکه یار حاکم تعیین شد تغییر مکان احتمالی برای روبروی هم قرار گرفتن یار صورت میگیرد.
    صورت تقسیم ورق ها میان بازی کنان
    به تقسیم ورق میان بازیکنان اصلاحا (دست دادن) یا (ورق دادن) میگویند. در هر دست بازی بازیکنی که سمت چپ نشسته است دست خواهد داد. یعنی به گونه ای دست داده میشود که نخستین ورق به حاکم تحویل داده شود و آخرین ورق به دست دهنده تحویل داده میشود. ورق دهنده پس از برزدن یا قاطی کردن ورق ها به اندازه کافی دسته ورق ها را از پشت ( یعنی به سمت زمین قرا میدهد یا بر کف دست خود نگه میدارد و کف دست به سمت یار حاکم میبرد تا یار حاکم ان را (کوپ کند). منظور از کوپ کردن یعنی اینکه یار حاکم در ستبرای دسته ورق نقطه ای (ورقی) را انتخاب کند و بدون برهم زدن ترتیب ورق ها و البته بدون نگاه کردن ان ها ورق هی زیر آن نفطه را در بالای ورق ها قرار دهد که در این صورت اگر بر گ یار حاکم زیر 10 باشد حاکم نمیتواند برگ را زمین بریزد و در صورت (کوپ نکردن) این امکان وجود دارد که اگر حاکم از ورق های دریافتی ورق بالای 10 نداشته باشد دست را به روی زمین بریزد. پس مثلا اگر صورت ابتدایی ورق ها را به ترتیب شماره گذاری کنیم: 1 ، 2 ، 3 ، 4 ، 5 ، 6 ، 7 ، 8 ، 9 تا 52. پس از کوپ ممکن است به صورت 37 ، 38 ، 39 … 52 ، 1 ، 2 ، 3 ، 4 ، 5 …36 درآید. این حرکت از این رو میباشد که تا حدی از تقلب احتمالی شخص ورق دهنده جلوگیری صورت گیرد چرا که قبل از ورق دادن معلوم نیست که ورق پایانی از آن ورق دهنده خواهد بود  و ورق دهنده فرضا میتواند یک ورق آس را برای خود در آخر دسته ورق ها قرار دهد. با انجام عمل کوپ این آس فرضی به جایی در میانه ورق ها خواهد افتاد. گاها ( معمولا در بازی های نه چندان جدی) یار حاکم با انگشتاش بر دسته ورق میزند و این به این معناست که (بر ورق دهنده را قبول دارد) و به ورق دهنده اعتماد دارد.
    ابتدا ورق دهنده با آغاز از حاکم به هر بازیکن پنج ورق میدهد. ورق دهنده باید طوری برگه ها را پخش کند که برگه آخر به خودش برسد. لازم است اینجا ذکر کنیم که معمولا در بازی های دوستانه ورق دهنده میتواند پنج برگ نخست یا چهار دست آخر از دست یارش را ببیند. در این بخش (حاکم) با توجه به دست خود خالی را به عنوان خال حاکم انتخاب میکند. در بعضی مواقع خصوصا در بازی های نه چندان جدی حاکم میتواند خال ورق میانی یارش را به عنوان خال حکم انتخاب کند. اگر چنین کاری انجام دهد یار حاکم باید ورق میانی اش را به همگان نشان دهد. چنان که دیده میشود به هم نخوردن ترتیب ورق ها هنگام دست دادن اهمیت بالای دارد. معلوم میشود که ورق اولی برای شخص داده شده چه بوده است. و ورق دوم نیز چه میباشد. اخلاق ورق دهی حکم میکند که ترتیب ورق های داده شده به هر بازیکن هنگام دست دادن به هم نخورد. این مسئله اهمیت بیشتری میتواند داشته باشد. چرا که برخی حاکمان بر اساس ترتیب ورق حکم میکنند. (مثلا همواره خال ورق دومی را که دریافت کرده اند خال حکم اعلام میکنند).
    پس از تعیین شدن حکم، یا به بیان دقیق تر خال حکم، ورق دهنده دوبار دیگر در بسته های چهارتایی به بازیکنان به همان ترتیب قبلی ورق میدهد. ( به بیان کامل تر: به طور کلی ورق دهنده در دور اول به همه بازیکنان چهار تا پنج تا ورق میدهد و بعد از آن به همه چهار تا چهار تا ورق میدهد تا جایی که ورق ها تمام شوند. بعد از اتمام تقسیم ورق ها بازی اغاز میشود.
    روال بازی حکم
    ورق اول را حاکم می آید. اصلاح (آمدن) در حکم به معنی قرار دادن ورقی (از رو) بر زمین است به طوری که همگان آن را مشاهده کنند. (فلان کس سرباز پیک آمد) به این معنی است که هنگامی که نوبتش شد ورق سرباز پیک را بر زمین قرار داده است. گاه به جای (آمدن) از (بازی کردن) استفاده میکنند. مثلا (فلان کس سرباز پیک بازی کرد). حال اگر در ابتدای بازی یکی از حریف ها حکمی نداشته باشد دوباره باید برگه پخش شود.
    قوانین لازم و الاجرا: 1- بازی به صورت پادساعتگرد میباشد. 2- در بازی نوبت باید رعایت شود و هیچکس حق ندارد زودتر از نفر بعدی بازی کند. 3- اگر در دست اولی که کارت پخش میشود دست حاکم زیر 10 باشد و تصویری (شاه ، بی بی و سرباز) موجود نباشد حاکم میتواند درخواست توزیع دوباره کارت کند. 4- چنانچه در دست حاکم تصویری موجود نباشد میتواند درخواست توضیع مجدد کارت نماید. 5- چنانچه 2 نفر از 4 نفر رای گیری کنند که کارت دوباره توزیع شود کارتها دوباره توزیع خواهد شد ( مگر اینکه حکم در دست حاکم باشد).
    به خال نخستین ورقی که بر زمین قرار داده شده است (و همچنان بر زمین است) ((خال زمینه)) میگویند. پس شخص حاکم با (امدن) ورق، خال زمینه را تعیین میکند. جهت ترتیب نوبت افراد همان جهتی است که دست داده شده است (معمولا پادساعتگرد). اگر کسی در دستش ورقی از خال زمینه داشته باشد، حق آمدن ورقی از خال دیگر را ندارد و باید ورقی با همان خال زمینه بازی کند. اگر ورقی با خال آن زمینه نداشته باشد ، آن موقع میتواند هر ورق دیگری را بازی کند. اگر خال زمینه حکم نباشد، هر ورقی از هر خالی جز خال حکم ارزشی کمتر از ورق زمینه دارد. یعنی مثلا اگر ورق زمینه پنج دل باشد و (خال) حکم پیک باشد و شخص در دستش دل نداشته باشد اگر آس خشت هم بازی کند ارزش آس خشتش از پنج دل کمتر است. اگر شخص خال زمینه را ندارد و خال زمینه حکم نباشد هر ورقی از خال حکم از ورق زمینه ارزشش بیشتر خواهد بود. اگر خال زمینه حکم باشد و شخص حکم نداشته باشد به هیچ تدبیری نمیتواند ورقی با ارزش تر از ورق زمینه بازی کند و نخستین نفری باشد که خالی حکم بازی میکند و به اصطلاح ورق زمینه را (بریده است) و در حالت کلی تر خال زمینه را بریده است. و ممکن است که کسی روی دست او ببرد یعنی او هم از خال زمینه نداشته باشد و ورق حکمی با ارزشی بالاتر از ورق برنده اول بازی کند.
    پس از این که هر چهار نفر ورق های خود را بازی کردند با ارزش ترین ورق با توجه به ورق زمینه تعیین میشود و یک امتیاز (دست) نصیب تیم برنده میشود که یکی از بازیکنانش با ارزش ترین ورق را بازی کرده است. پس از کسب امتیاز ورق ها ( این ورق ها هر بار چهار ورق اند) از صحنه بازی کنار میرود و کسی حق مشاهده دوباره آن ها را ندارد و شخصی که در نوبت قبل باعث کسب امتیاز برای تیمش شده است باید از نو ورقی بازی کند. پس در نوبت دوم شخص حاکم لزوما نخستی کسی نیست که بازی میکند. و برگ زمینه را شخصی که دست قبل باعث کسب امتیاز شده است را تعیین میکند. اما جهت ترتیب نوبت ها همچنان حفظ میشود. (یعنی مثلا پادساعتگرد میگردد) تیمی که هفت امتیاز کسب کند بازی را برنده شده است. اگر تیم برنده همان تیم حاکم باشد، حاکم همچنان حاکم باقی میماند و اگر تیم حاکم شکست بخورد، حاکم خود ورق دهنده میشود و به همان ترتیب نوبت پیشین ورق میدهد (پس از برخوردن ورق ها). اگر در یک دست بازی یکی از تیم ها 6 باشد و همان تیم، تیم مقابل را کت کند، تیم کت کننده بازی را برده است.
    اگر در یک دست بازی یکی از تیم ها هیچ امتیازی کسب نکند به اصلاح به ان (کت) میگویند. اگر تیم کت شونده تیم حاکم باشد سه باخت و اگر تیم کت شونده تیم حاکم نباشد تو گویی دو باخت در نظر گرفته میشود. اگر بازیکنی ورق های خود را با توجه به ورق زمینه بازی نکند تیم به اصلاح (کت) میشود. به (کت شدن) تیم حاکم، (حاکم کتی) یا (سه کتره) یا (پر کت) میگویند در کت کزدن نیازی به اعلان نیست. اگر تیمی پس از این که 7 دست را ببرد، اصرار به ادامه بازی داشت و موفق شد که تمام 13 برگ را ببرد در اصلاح به آن بام میگویند و اگر موفق به کسب 13 دست نشود همان کتی لحاظ میشود. در این صورت کل بازی تمام است و تیم بام کننده برنده نهایی بازی خواهد بود. همچنین اگر حاکم (بام) شود به آن (پر بام) یا (حاکم بام) میگویند. این پیروزی سهمگین ترین نوع برد خواهد بود. در ضمن اگر در توزیع ورقها اشتباهی صورت گیرد و بیش از یک کارت خطا داشته باشند یکبار دیگر توزیع ورق ها انجام میشود و اگر یک کارت بیشتر به تیم جاکم داده شود فرد اعلام کننده میتواند هر کارتی را از رو به فردی که کمتر دارد بدهد و فقط به شرطی که بعد از تحویل کارت حداقل یک کارت دیگر از همان ورق داشته باشد و اگر کارت اضافه نزد تیم توزیع کننده باشد این جا دو حالت پیش می آید: در حالت اول تیم حاکم میتواند درخواست تکرار توزیع ورق ها را بکند و در حالت دوم یک ورق به صورت شانسی از دست مقابل بدون نشان دادن ورق بردارد. لازم به ذکر است که تیم برنده برگ ها را جمع کرده و کنار خودش قرار میدهد و اما لزوما نباید به همگان نشان دهد. ترتیب انداخت کارتها به صورت پادساعتگرد است موارد خاص: هنگامی که بازی بین دو گروه زن و مرد باشد (یک زن و یک مرد در هر گروه) در بازی وقتی تک و شاه بازی شده باشد بازیکن میتواند از یارش بپرسد که آیا بی بی دست تو هست یا خیر. نکته جالبتر آنجاست که در صورتی که شخصی فراموش کند از یارش درباره بی بی سوال کند و برگه مربوطه را ببرد، امکان اصلاح آن در پایان همان دور وجود دارد.

  3. حکم با تعداد غیر از 4 نفر
    ساختمان کلی قوانین بازی در حکم هایی با تعداد غیر از 4 نفر، مانند حکم 4 نفره میباشند ولی در پاره ای از قوانین جزئی با هم تفاوت دارند که در ادامه ذکر خواهد شد.

    حکم 2 نفره
    در صورتی که تعداد پایه های حکم فقط 2 نفر باشد، قوانین بازی به صورت زیر است: در اول بازی باید یک کارت کم ارزش مانند عدد 2 به بیرون انداخته شود همانطور که در بالا ذکر شد، در حکم 2 نفره بدیهی است که هر شخص به نفع خود بازی میکند. یکی از 2 شخص، مانند حکم 4 نفره، پس از بر زدن، ورق ها را روی زمین می اندازد تا بالاخره به یکی از 2 نفر، آس بیافتد و او حاکم شود. پس از تعیین حاکم، شخص دوم، دوباره ورق ها را بر زده و نخست به حاکم و سپس به خودش، پنج ورق میدهد. حاکم، خال حکم را تعیین کرده و هر دو شخص، باید بر اساس حکم تعیین شده، از دست خود که 5 ورق دارد، 2 ورق را که نسبت به سایر ورق های دست، بی ارزش هستند از دست خود، بیرون بیاندازد. سپس حاکم از دسته اصلی ورق (نه ورقهایی که از دست خارج کرده اند) ، 2 ورق به نوبت و نه با هم، برمیدارد. اگر ببیند که ورق اول به درد او میخورد، آنرا در دست خود گذاشته و سپس ورق دوم را برمیدارد و فقط انرا نگاه کرده و زمین می اندازد. اگر دید که ورق اول به درد او نمیخورد، آنرا بر زمین انداخته و بالاجبار، ورق دوم را برمیدارد و در دست خود میگذارد. سپس شخص دوم این کا را انجام میدهد و سپس حاکم و غیره تا جایی این روند را ادامه میدهند که دسته اصلی ورق تمام شود. اگر این روند درست انجام شده باشد، هر شخص در پایان 13 ورق در دست خود باید داشته باشد. پس از این روند، بازی آغاز میشود و هر کسی 7 دست بگیرد ، برنده بازی میشود.
    حکم 3 نفره
    در حکم 3 نفره نیز هر شخص، به نفع خود بازی میکند و بردن بازی، با گرفتن 7 دست انجام میشود.
    تنها کاری که باید انجام داد این است که پیش از بازی، یک خال 2 را از بازی خارج کرد(مثلا 2 ی خشت). تا تعداد ورق ها بر 3، بخش پذیر شود(17=3%51). طبق معمول، حاکم را تعیین کرده و پس از کوپ کردن ورق ها توسط یک شخص ثالث، دست ها در 1 سری 5 تایی و 3 سری 4 تایی داده میشود و در پایان، هر شخص، 17 ورق در دست خود دارد. سپس بازی آغاز میشود و شخصی که 7 دست بگیرد، برنده بازی میشود.
    حکم 5 نفره
    این حالت از حکم، بسیار کم اتفاق می افتد. مانند حکم 3 نفره، هر نفر به نفع خود، بازی میکند. تنها تفاوت ان با حکم 3 نفره این است که بجای یک خال2، باید 2 عدد از خال های 2 را بیرون انداخت. تا تعداد ورق ها بر 5 بخش پذیر باشد(10=5%50). پس از تعیین حاکم و کوپ کردن ورق ها توسط یک شخص ثالث، دست ها در 2 سری 5 تایی داده شده و در آخر، هر نفر 10 ورق در دست خود دارد. طبق معمول، برای بردن بازی، باید 7 دست گرفت.
    حکم 6 نفره
    این حالت، معمولا برای موقعیت هایی کاربرد دارد که تعداد پایه های حکم، زیاد باشد. در حکم 6 نفره، میتوان به صورت 2 یا 3 تیم بازی کرد. پیشنهاد میشود که در 2 تیم بازی شود(هر تیم 3 نفره). باید هر چهار تا خال 2، از دسته ورق، بیرون انداخته شود تا تعداد ورق ها بر 6 بخش پذیر باشد(8=6%48). در حکم 6 نفره، دسته ورق 2 بار کوپ میشود. به صورتی که:
    اگر بازی متشکل از 2 تیم 3 نفره باشد، دسته ورق، توسط هر دو نفر هم تیمی های حاکم، کوپ میشود.
    اگر بازی متشکل از 3 تیم 2 نفره باشد، دسته ورق، یکبار توسط هم تیمی حاکم و یکبار توسط یکی از اعضای تیم سوم، کوپ میشود.
    پس از کوپ کردن کامل دسته ورق، دست دادن اغاز میشود. به هر نفر، 8 ورق میرسد که در 2 سری 4 تایی پخش میشود. طبق معمول، بردن بازی با گرفتن 7 دست انجام میشود.
    روشی دیگر برای حکم 6 نفره استفاده از دو کارت جوکر(Joker) میباشد. در این حالت تعداد کل ورق ها 54 تا میباشد که به هر نفر 9 ورق تعلق میگیرد. جوکر قرمز رنگ با ارزش ترین کارت در بازی و پس از آن جوکر سیاه رنگ بیشتری ارز را دارد، اما جوکر قرمز تنها پس از بازی شدن جوکر سیاه اعتبار دارد و اگر قبل از جوکر سیاه بازی شود سوخته حساب میشود و فاقد ارزش میباشد.
    این بازی به صورت دو تیم 3 نفره بازی میشود. در ابتدا کارتها توسط یکی از بازیکنان تقسیم شده ( حاکم قبل از شروع بازی تعیین نمیشود) سپس بازیکنان به ترتیب دریافت ورق ها با توجه به قدرت و تعداد کارت هایشان و در نظر گرفتن کمک هم تیمی ها اعلام میکنند که در صورت حاکم شدن، توانایی گرفتن چند دست را دارند. حداقل تعداد دست اعلامی 5 تا حداکثرا 9 دست میباشد. اگر بازیکنان بعد از شخص اعلام کننده فقط میتوانند عددی بزرگتر از عدد اعلام شده قبلی اعلام کنند. برای مثال اگر اولین شخص اعلام کنند که 5 دست خواهد گرفت نفر دوم میتواند اعداد بزرگتر از 5 را اعلام کند(6 ، 7 ، 8 ، 9) در غیر این صورت باید بگوید که (معاف) است و نوبت را به نفر بعدی بدهد. اگر نفر سوم اعلام کرد 6 دست ، نفر چهارم میتواند 7 ، 8 ، 9 را اعلام کند و به همین روال تا اخرین نفر ادامه میباد. شخصی که بیشترین اعلام را داشته باشد حاکم میشود و حکم را با توجه به دست خودش تعیین میکند. روال بازی همانند حکم 4 نفره است به استثنای این که جوکرها اضافه شده اند. اگر تیم حاکم تعداد دست های اعلامی را بگیرند و یا مازاد بر ان دستی بگیرند به همان تعداد امتیاز کسب میکنند مثلا اگر 5 را اعلام کرده باشند و 7 دست بگیرند. 7 امتیاز کسب میکنند، ولی اگر 9 دست را بگیرند 18 امتیاز کسب میکنند. اگر حاکمی 9 دست اعلام کند و تیمش 9 دست را بگیرد 36 امتیاز میگیرد. اما اگر تیم حاکم و تیمش نتوانند تعداد دست اعلام شده را بگیرند تیم مقابل امتیازی حداقل دو برابر تعداد اعلامی کسب میکند(مثلا حاکم جریمه شده است) که مقدا این امتیاز از فرمول زیر حساب میشود. اگر تعداد دست اعلامی را X در نظر بگیریم و تعداد دست هایی که تیم حاکم گرفته را ( که در این حالت کمتر از اعلام شده میباشد) را Y در نظر بگیریم، امتیاز دریافتی تیم مثابل به این صورت میباشد:
    به عنوان مثال حاکم عدد 5 را اعلام کرده باشد و تیمش تنها 4 دست را بگیرند در این حالت تیم مقابل 5*2=10 امتیاز کسب میکند. اگر تیم حاکم 3 دست گرفت، تیم مقابل 12 امتیاز میگیرد. اگر 7 دست اعلام کرد و 5 دست گرفت، تیم مقابل 16 امتیاز میگیرد. به همین خاطر گاهی ریسک نکردن عاقلانه تر به نظر به نظر می اید. نکته ای در محاسبه این امتیاز باید در نظر گرفت که ان هم این است اگر طبق فرمول امتیاز حساب شده از 18 بیشتر شد همان عدد 18 در نظر گرفته میشود و نه بزرگتر از ان. تیمی که امتیاز کمتری قبل از هر دست دارد، دست میدهد. اگر تمام بازیکن ها معاف اعلام کنند و حاکمی وجود نداشته باشد یک امتیاز به تیمی که دست میدهد اضافه شده و دوباره دست میدهند. بازی تا اهنگامی که تیمی به امتیاز 124 برسد ادامه می یابد تیمی که به امتیاز 124 میرسد برنده بازی میباشد.نکته
    حکم تنها بازی پاسور یا ورق است که میتوان انرا به تمام صورت های 2 ، 3 ، 4 ، 5 ، 6 نفره بازی کرد. اما معروف ترین و بهترین حالت بازی حکم، حالت 4 نفره آن میباشد و بقیه حالات، در مواقع خاص استفاده میشود. اگر یه نفر هیچ حکمی نداشت بازی به هم خورده و از اول دست پخش میشود.

معتبر ترین سایت بازی حکم

معتبر ترین سایت بازی حکم چیست؟

اگر به دنبال یک سایت معتبر و خوب برای بازی حکم میگردید ما به شما سایت جم بت را پیشنهاد میکنیم، زیرا در سایت جم بت تمامی بازیکنان به صورت آنلاین میتوانند بازی حکم را انجام دهند و درامد میلیونی داشته باشند و همچنین این سایت در میان سایت های ایرانی جزو معتبر ترین سایت های کازینویی و شرط بندی میباشد. جهت ورود به این سایت معتبر کافی روی بنر ورود به سایت معتبر کلیک کنید.

دانلود اپلیکیشن حکم (بازی پاسور)

اگر میخواهید اپلیکیشن اندروید بازی حکم را دانلود کنید روی لینک Download کلیک کنید. بعد از دانلود اپلیکیشن و نصب شدن اپلیکیشن وقتی اپلیکیشن رو باز کردید با ورود به سایت اپلیکیشن به قسمت ثبت نام بروید سپس ثبت نام خود را کامل کنید بعد از ثبت نام وارد سایت شوید. بعد از وارد شدن داخل سایت به قسمت کازینو بروید در قسمت کازینو روی بنر حکم کلیک کنید و به انجام بازی حکم بپردازید.

نرگس الهامی

محقق بازی های شرط بندی و کازینویی هستم. سالهاست به عنوان فعالترین بازیکن در سایت های شرط بندی معتبر انتخاب شده ام و اکنون تولید محتوا درباره سایت های شرط بندی و کازینویی را انجام می دهم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *